SkillAid 

Tjenestevilkår & Personvern og informasjonskapsler

Sist endret: 21. mars 2023

***

Dynamisk Helse AS (heretter “DH”, “vi” eller “oss”) er et norsk selskap som tilbyr en digital plattform for profesjonell kunnskapsformidling innenfor helse- og omsorgssektoren, og som i tillegg tilbyr tilbakemeldinger i sanntid for din progresjon.

DH er behandlingsansvarlig for personopplysningene vi behandler (som betyr å samle inn, lagre og bruke personopplysninger) og som er tilknyttet våre kunder. Vi behandler personopplysninger når og etter at vi inngår lisensavtaler med sluttbrukere av våre tjenester.

Personverninformasjonen som gis her gjelder for all behandling av data som vi gjør i egenskap av å være databehandler, som normalt skjer når vi yter våre tjenester til deg.

1 Om denne informasjonen

Som databehandler er vi ansvarlig for å sikre at vi bruker dine personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlovgivning (dvs. personopplysningsloven 2018 med forskrifter, samt EUs personvernforordning 2016/679 («GDPR»). Formålet med denne informasjonen er å hjelpe deg å forstå hvilken informasjon vi samler inn, hvordan vi beskytter og bruker dine opplysninger, samt å gi deg informasjon om dine rettigheter i den forbindelse. Vi anerkjenner ditt personvern og vil ikke bruke eller dele din informasjon med tredjeparter utenom slik det er beskrevet nedenfor.

2 Når, hvorfor og hvilke typer informasjon samler vi inn?

Oppsummert så samler og behandler vi vanligvis dine opplysninger når du bruker våre tjenester, når du melder deg på våre tjenester, melder deg på vårt nyhetsbrev og når du fyller ut frivillige skjema som vi deler ut. Nedenfor går vi gjennom de spesifikke måtene vi samler inn data på, samt gir deg en oversikt over hvilke kategorier personopplysninger vi behandler, i tillegg til lovhjemmelen for slik behandling.

Vennligst merk at vi kun behandler dine personopplysninger i den utstrekning det er nødvendig for å gjennomføre formålene som gjennomgås nedenfor.

2.1 Registrering for våre tjenester

På tidspunktet for denne informasjonen, består våre tjenester i å aktivere lisenser for våre kurs gjennom vår digitale plattform (som nevnt ovenfor). Når du registrerer en brukerkonto/-profil, eller når din arbeidsgiver registrerer slik konto på vegne av deg, for å bruke våre tjenester, og når du logger inn på denne kontoen, behandler vi slik informasjon som din epost-adresse og annen personlig informasjon som du velger å gi oss eller som din arbeidsgiver eller prinsipal har gitt oss for dette formålet.

Vi behandler denne informasjonen for å kunne oppfylle en avtale som du er part i (GDPR artikkel 6.1 b).

2.2 Forvaltning av din brukerkonto

Når du har registrert deg, og dermed akseptert sluttbrukervilkårene som gjelder for våre tjenester, behøver vi å administrere og forvalte din brukerkonto for å kunne oppfylle avtalen du har inngått med oss i samsvar med avtalens vilkår. Dette kan bestå av:

- å gi deg kundesupport når du ønsker det eller at vi må oppdatere eller endre våre tjenester. For dette formålet må vi vanligvis behandle din generelle kontaktinformasjon, slik som din epost-adresse.

- å lagre dine profilinnstillinger slik at vi kan levere de nødvendige kurslisensene i samsvar med våre sluttbrukervilkår. Slike profilinnstillinger inkluderer dine telemetriske data og læringsdata.

- å hente relevant informasjon som er lagret i den digitale plattformen på din anmodning eller når det er nødvendig for å oppfylle avtalen vi har med deg. For dette formålet må vi behandle nettverks- og kommunikasjonsdata slik som dine autentisering/log-in data.

Vi behandler denne informasjonen for å kunne oppfylle en avtale som du er part i (GDPR artikkel 6.1 b).

2.3 Bruk av våre digitale tjenester

Nettsiden

Vi samler inn informasjon fra din datamaskin eller nettverksforbindelse når du bruker våre nettsider, slik som din IP-adresse, dato og tidspunkt for ditt besøk, varigheten av besøket ditt, innholdet du besøker (slik som de spesifikke nettsidene du besøker), nettstedet du ble referert fra, din internettleverandør, hvilken nettleser du benytter, og hvilket operativsystem du benytter.

Vi samler inn denne informasjonen fordi det er i vår berettigede interesse å kunne vise deg nettstedet vårt, samt at det er i vår berettigede interesse å måle og forbedre ytelsen av våre digitale kanaler, samt markedsføringen av våre produkter og tjenester (GDPR artikkel 6.1 f).

Mobiltelefon

Programvaren (mobilapplikasjonen) fungerer som en front-end del av vår tjeneste.

I tillegg kan vi samle inn telemetriske data fra mobilapplikasjonen, herunder bruksstatistikk, ID for applikasjonsinstallasjonen, IP-adresse, hvilken mobilenhet du bruker, operativsystemet du bruker og feilmeldinger og krasjmeldinger. IP-adresser er innebygd i de telemetriske data som en innebygd del av nettverksloggene og kan bli brukt av oss for å korrelere telemetrikk, for eksempel for å detektere og gjenopprette applikasjonsproblemer relatert til spesifikke internettleverandører (ISP), jf. GDPR artikkel 6.1 f. Vennligst merk at IP-adressene som samles inn og lagres for disse formålene lagres i maksimum 12 måneder før de slettes. Vi anbefaler sterkt at du kontakter oss (support@dynamiskhelse.no) dersom du har spørsmål om vår behandling av dine personopplysninger.

Vennligst merk at applikasjonen kan inneholde lenker til tredjepartssider. Dersom du klikker på en slik lenke, vil du automatisk bli henvist til den tredjepartssiden. Slike sider styres ikke av DH. Derfor ber vi deg om å sette deg inn i personverninformasjonen som gis på tredjepartssidene. For å unngå enhver tvil: DH har kontroll over eller tar noe ansvar for behandlingen av dine personopplysninger som skjer gjennom slike tredjepartssider..

2.4 Kontaktskjema

Fra tid til annen kan det være at du kontakter oss med spørsmål eller anmodninger gjennom programvaren eller vår nettside. Når du gjør det, kan det være at du må fylle ut et eller flere skjema med informasjon om deg selv. Når du gjør dette, samler vi inn informasjonen du fyller inn i skjemaet, slik som navn, epost, telefonnummer, og annen informasjon som du fyller inn.

Vi samler inn denne informasjonen for å kunne oppfylle en avtale som du er part i (GDPR artikkel 6.1 b), eller for å opprettholde vår berettigede interesse i å svare på dine anmodninger eller spørsmål dersom du ikke har inngått avtale med oss ennå (GDPR artikkel 6.1 f).

2.5 Forbedre våre tjenester

I noen tilfeller behøver vi å foreta interne analyser for å forbedre våre tjenester og din opplevelse av læringen vi tilbyr. Alle slike analyser baseres på aggregerte og anonymiserte data, som ikke kan identifisere individuelle personer.

Anonymiserte data er ikke definert som personopplysninger i henhold til GDPR, og er dermed ikke underlagt personvernregulering.

2.6 Nyhetsbrev og tjenesteoppdateringer

Dersom du melder deg på vårt nyhetsbrev og informasjon om våre tjenesteoppdateringer, samler vi ditt navn og epostadresse. Dersom du er en eksisterende kunde eller bruker, kan vi også sende deg slik kommunikasjon uten at du uttrykkelig har meldt deg på.

Det rettslige grunnlaget for å sende slike eposter til kontaktpersoner i våre eksisterende kunder er for å opprettholde vår legitime interesse i å følge opp våre kunder ved å gi dem relevante nyheter og relevant informasjon om våre tjenester (GDPR artikkel 6.1 f), se også Markedsføringsloven § 15 (3). Hvis du ikke er en eksisterende kunde, er det rettslige grunnlaget for å sende slike eposter ditt uttrykkelige samtykke (GDPR artikkel 6.1 a).

Enhver som mottar slik informasjon som nevnt ovenfor, kan enkelt melde seg av ved å klikke på lenken for dette i våre eposter.

2.7 Søke på jobb hos oss

Du må gjerne søke etter jobb hos oss. Dersom du velger å gjøre dette, vil vi be deg om å sende oss personopplysninger i forskjellige kategorier:

Basisinformasjon: F.eks. navn, alder, fødselsdato, kjønn, nasjonalitet og ditt bilde.

Kontaktinformasjon: F.eks. din adresse, epostadresse og telefonnummer.

Kvalifikasjoner: F.eks. din CV, søknad, diplomer/vitnemål, språkkunnskaper, kurs, sertifiseringer og annen informasjon som du gir oss i din søknad eller under jobbintervju.

Bakgrunnsinformasjon: F.eks. informasjon som dine referanser gir oss, som vi kan samle inn enten gjennom allment tilgjengelige kilder eller gjennom de spesifikke referansene du gir oss.

Vår vurdering: F.eks. vurderinger og kommentarer som vi utarbeider i forbindelse med vurderinger av din søknad.

Du gir oss slik informasjon, samt enhver annen informasjon, på frivillig basis. Vi vil samle inn og behandle slik informasjon for å kunne respondere på din søknad og for å vurdere om vi skal inngå en arbeidskontrakt med deg (GDPR artikkel 6.1 b). Vi sletter informasjon som er relatert til din søknad så snart den ikke lenger er relevant for disse formålene.

2.8 Besøk på våre sider på sosiale medier

Når du besøker våre sider på sosiale medier, slik som våre Facebook- og LinkedIn-sider, samler tilbyderne av disse sidene inn og behandler dine personopplysninger. De benytter også informasjonskapsler (cookies). For informasjon om hvordan disse tilbyderne behandler dine personopplysninger, anbefaler vi at du setter deg inn i deres personverninformasjon.

2.9 Kunderelasjoner

Når du registrerer deg som kunde/bruker hos oss, gir du oss visse opplysninger som vi samler inn og behandler i vårt kunderelasjonssystem. Dette inkluderer ditt navn og kontaktinformasjon, betalingsinformasjon, kundehistorikk, din kommunikasjon med oss, samt annen informasjon som du gir oss i forbindelse med ditt kundeforhold hos oss.

Vi samler og behandler denne informasjonen for å kunne oppfylle vår avtale med deg (GDPR artikkel 6.1 b) og for å opprettholde vår legitime interesse i å forbedre våre relasjoner til våre kunder og for å kunne gi deg en god kundeservice (GDPR art. 6.1 f). I noen tilfeller er vi også pålagt å lagre eller behandle informasjon for å oppfylle lovpålagte krav, slik som for å overholde Bokføringsloven, eller når vi bli pålagt behandling etter annen lov, domstolsavgjørelser eller andre behandling i medhold av lov (GDPR artikkel 6.1 c).

3 Deler vi din informasjon med tredjeparter?

Vi deler ikke dine personopplysninger med andre hvis du ikke har gitt oss samtykke til det (GDPR artikkel 6.1 a), eller hvis vi har annet rettslig grunnlag til å dele dine opplysninger. f.eks. dersom det er nødvendig for å oppfylle en avtale med deg (GDPR artikkel 6.1 b), eller dersom vi blir pålagt det av domstolene eller gjennom annen lov (GDRP artikkel 6.1 c), eller om det kan rettferdiggjøres med basis i våre berettigede interesser (GDPR artikkel 6.1 f).

Når vi bruker databehandlere for å tilby våre tjenester, iverksetter vi rimelige rettslige, tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre at dine personopplysninger blir beskyttet i samsvar med denne personverninformasjonen og gjeldende personvernlovgivning. Vennligst vær betrygget om at loven forhindrer våre databehandlere fra å bruke dine personopplysninger for andre formål enn de som er avtalt gjennom de databehandleravtalene vi inngår med disse.

Dersom våre databehandlere befinner seg over hele verden, kan det bety at dine personopplysninger blir overført ut av EU/EØS. Dersom det er tilfellet, vil vi implementere passende sikkerhetstiltak for å beskytte dine personopplysninger, gjennom bruk av f.eks. EU sine standardklausuler eller ved å sikre at våre databehandlere er Privacy Shield-sertifisert.

På tidspunktet for denne personverninformasjonen, har vi ingen databehandlere på våre vegne.

Det kan også hende at vi deler dine personopplysninger med tredjeparter som din arbeidsgiver, vår regnskapsfører/revisor, våre advokater eller andre rådgivere, samt til offentlige myndigheter når dette har hjemmel i lov eller er pålagt oss av lov.

4 Hvordan beskytter vi dine personopplysninger?

Vi har implementer passende tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak som sikrer en tilstrekkelig grad av sikkerhet for vår behandling av dine personopplysninger og som skal sikre at vi ikke mister opplysningene eller behandler dem på en måte som ikke er tillatt. Slike tiltak er f.eks. interne rutiner, databehandleravtaler og IT-sikkerhet som verifiserer og strengt regulerer adgangsrettigheter. På generell basis sikrer vi at det kun er personell hos oss som skal ha adgang til dine personopplysninger for bestemte pre-definerte formål som får tilgang.

Vi vil også gjennomføre vurderinger av personvernkonsekvenser når det er sannsynlig at behandlingen av dine opplysninger vil medføre høy risiko relatert til dine rettigheter og friheter knyttet til dine personopplysninger.

5 Hvordan bruker vi informasjonskapsler (cookies)?

Cookies er små tekstfiler som lagres på din harddisk og er assosiert med din nettleser, og som gir oss visse opplysninger. De har som formål å gjøre vår webtjeneste www.dynamiskhelse.no mer brukervennlig og effektiv. Vi bruker først og fremst cookies for å lagre dine personlige preferanser relatert til vår webtjeneste, samt til å analysere og forbedre vårt nettsted og for å gjennomføre andre legitime formål, se punkt 2.3.

For disse formålene bruker bade nødvendige cookies og funksjonelle cookies. Vi bruker også Squarespace Analytics for statistiske formål. Disse statistikkene bruker informasjon om dine besøk og dine bruksmønstre på vår nettside (f.eks. hvor ofte og hvor lenge du har besøkt nettstedet og hvilke spesifikke sider du besøker, samt din geografiske lokasjon når du besøker oss mm.). Squarespace Analytics samler inn den IP-adressen du benytter når du besøker nettsiden vår og anonymiserer dataene før de deles med oss. Squarespace Analytics samler ikke inn ditt navn eller andre personopplysninger. Vi kombinerer ikke informasjon som samles inn av Squarespace Analytics og annen personidentifiserende informasjon.

Noen av disse cookiesene er vedvarende, som betyr at de vil lagres på din enhet i en begrenset periode etter at du har forlatt vårt nettsted. Sesjonsbaserte cookies slettes umiddelbart når du forlater nettstedet vårt.

Du kan velge å ikke delta i innsamling og analyse av data som samles inn av Squarespace Analytics. Du kan lese mer om dette her: https://support.squarespace.com/hc/en-us/articles/360000851908-GDPR-and-Squarespace

Dersom du har en Google Account, kan du endre dine markedsføringsinnstillinger her: https://myaccount.google.com/?pli=1

Du kan finne mer informasjon om Googles markedsføringstjenester her: https://safety.google/privacy/ads-and-data/

Du kan også konfigurere dine innstillinger for cookies I nettleseren din. Les mer her (NO): https://nettvett.no/slik-administrer-du-informasjonskapsler/

6 Hvilke rettigheter har du?

Gjeldende personvernlovgivning oppstiller flere personvernrettigheter for deg. Vi oppstiller en liste over hvilke rettigheter du har i relasjon til oss som databehandler nedenfor. Dersom du ønsker å utøve disse rettighetene, vennligst ta kontakt med oss og vi vil svare deg så raskt som mulig, senest innen en måned etter at vi mottar din henvendelse.

Tilbaketrekking av samtykke: I de tilfeller hvor du har samtykket til vår behandling av dine personopplysninger, har du en generell rett til å trekke tilbake slikt samtykke. Vennligst merk at tilbaketrekking av samtykke i noen tilfeller kan forhindre oss i å levere vår tjeneste til deg.

Tilgang: Du har en generell rett til tilgang til de personopplysninger vi har registrert om deg

Retting og sletting: Du har en generell rett til å be om at vi retter uriktige opplysninger vi har om deg og til å slette opplysninger vi har om deg. Vennligst merk at personopplysninger som er nødvendige for vårt kundeforhold med deg ikke kan slettes dersom du ikke samtidig eksplisitt ber om at kundeforholdet med deg opphører.

Restriksjoner: Du har en generell rett til å be oss om å stoppe («fryse») behandlingen av personopplysninger, f.eks. dersom du mener at vår behandling av dine personopplysninger er ulovlig og du ikke ønsker at vi skal slette disse opplysningene i henhold til våre retningslinjer for sletting inntil lovligheten av behandlingen er avgjort.

Dataportabilitet: Du har en generell rett til å be om overføring av dine personopplysninger i et strukturert, alminnelige anvendt og maskinlesbart format.

Protestere: Du har en generell rett til å protestere på vår behandling av dine personopplysninger dersom dette er berettiget som følge av særlige omstendigheter på din side.

Rett til å klage: Dersom du har innvendinger til måten vi behandler dine personopplysninger på, kan du klage til Datatilsynet. Vi ber deg om å kontakte oss på forhånd, slik at vi kan avklare eventuelle misforståelser.

7 Hvor lenge lagrer vi dine personopplysninger og når sletter vi dem?

Dine personopplysninger vil ikke lagres lenger eller I større omfang enn det som er nødvendig for formålet med lagringen (og som er nevnt ovenfor). Dette betyr at når vårt kundeforhold med deg opphører, vil vi slette dine personopplysninger så snart formålet med behandlingen av dem ikke lenger er relevant, bortsett fra i tilfeller hvor vi er pålagt av loven til å lagre dem lengre. Dersom din brukerkonto har vært inaktiv i mer enn to år, og du ikke har terminert sluttbrukeravtalen med oss, vil vi som hovedregel slette all personlig data som vi ikke er pålagt av loven til å behandle lengre.

Vennligst merk at I noen tilfeller vil dine personopplysninger bli anonymisert fremfor å bli slettet. Gjennom denne anonymiseringen, vil du verken bli identifisert eller kunne bli identifisert i henhold til GDPR.

8 Holder vi denne informasjonen oppdatert?

Ja. Vi kan endre informasjonen fra tid til annen. Du vil få beskjed dersom vi gjør større eller vesentlige endringer. Den seneste versjonen av denne informasjonen, samt dens tilhørende vilkår (https://www.dynamiskhelse.no/terms-of-service-privacy-and-cookie-policy) vil alltid være tilgjengelig på våre digitale tjenester. Vennligst vær betrygget om at vi vil gi beskjed dersom endringer innebærer at vi må ha ditt samtykke.

9 Hvordan kan du kontakte oss?

Vennligst kontakt oss om du har spørsmål eller kommentarer, eller om du ønsker å benytte deg av dine rettigheter som oppstilt i punkt 6 ovenfor. Du kan nå oss på support@dynamiskhelse.no.